دانلود رایگان مقاله، کتاب، استاندارد و پایان نامه

دانلود رایگان مقاله، کتاب، استاندارد و پایان نامه

دانلود رایگان مقاله، کتاب، استاندارد و پایان نامه

دانلود رایگان مقاله، کتاب، استاندارد و پایان نامه

مرجع دانلود رایگان مقاله، کتاب، استاندارد و پایان نامه

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

راهنمای خرید بذر

راهنمای خرید بذر
بذر به زبان انگلیسی seed از نظر بیولوژیکی، تخمک رسیده و بارور است که قابلیت رشد و تبدیل به یک گیاه کامل را دارد.
راهنمای خرید بذر و مشخصات آن

امروزه روند رو به افزون  جمعیت دنیا این ضرورت را ایجاب نموده که بهره وری سیستم های زراعی به حداکثر و تلفات ناشی از عوامل مختلف کاهنده و محدود کننده عملکرد، به حداقل ممکن کاهش یابدو بذر به عنوان واحد بنیادی تکوین حیات در گیاه از دیرباز مورد توجه قرار گرفته و شناخت ماهیت بذر نقطه آغاز کشاورزی بوده است، بی شک نیل به کشاورزی موفق، نیازمند در اختیار داشتن بذرهایی است که ضمن دارا بودن استانداردهای لازم فیزیکی و مورفولوژیکی و اندوخته غذایی لازم برای تضمین استقرار گیاهچه باشند.
اما بذر چیست؟
بذر به زبان انگلیسی seed از نظر بیولوژیکی، تخمک رسیده و بارور است که قابلیت رشد و تبدیل به یک گیاه کامل را دارد. بذرها یک پیشرفت مهم در تولید مثل و موفقیت گیاهان بادانگان و گیاهان گلدار می باشد که شامل بذر سبزیجات و بذر صیفی جات سایر گروه های تشکیل دهنده می باشد.
اصطلاح بذر یک معنی کلی دارد که قبل از موارد فوق  به هر چیزی که می تواند کاشته شود و قابلیت رشد داشته باشد گفته می شود.
موارد استفاده از بذرها:
علاوه بر استفاده مستقیم آنها در تغذیه انسانها و حیوانات، بذرها نقش های دیگری نیز در جیره غذایی بشر ایفا می کنند. بسیاری از بذرها به صورت کامل یا آرد شده، در قالب ادویه مصرف می شوند. آشامیدنی های رایج همانند قهوه و کاکائو از بذرها گرفته می شوند، آب جو و انواع نوشیدنی های الکلی و غیر آن از از تخمیر دانه های غلات ساخته می شوند. روغن های خوراکی از بذرهای ذرت، سویا، بادام زمینی و ... به دست می آیند. همچنین بذرها در ساخت برخی داروها  و ترکیبات مورد مصرف پزشکی نیز استفادع می شوند.
بذرها علاوه بر منبع مهم غذایی، بصورت مصارف تجاری نیز استفاده می شوند. آز آنها در ساخت صابون، مواد جلادهنده، جواهرات، دکمه ها و بسیار از فراورده های دیگر استفاده قرار می گیرد.
اندازه بذرها:
اندازه بذرها همانند فرآورده نهایی آنها بسیار متنوع هستند. کوچکترین بذرها به گونه های ارکیده ها، ساکولنت ها و بعضا" بعضی از گونه های دیگر گیاهان همانند دروزرا گوشت خوار تغلق دارند . همچنین بذرهای توتون ها و برخی علف ها نیز بسیار ریز هستند. همچنین بزرگترین بذرها متعلق به بلوط ها، گردوها، سیکاس و نارگیل می باشد و در اتمام کلام بنده آنها دارای رنگ ها و اشکال مختلف هستند.

انتقال بذرها از طریقی انجام می شود:
بذرها از چند راه انتقال و تکثیر می شوند
باد: احتمالا مهمترین عامل موثر در انتشار بذر می باشد. بذرهایی همانند افرا، زبان گنجشک ها، بعضی ارکیده ها از طریق باد به مناطق مختلف پخش می شوند گاهی آنها در آب (رودخانه ها) به اطراف پخش می شوند.
جریان آب: همانطور که در بالا ذکر کردیم، از طریق بادها یا بصورت مستقیم از درخت یا جانوارن به جریان آب سپرده می شوند و انها را به مکان مختلف انتقال می دهد.
پرنده ها و سایر جانوران: آنها از چسبیدن به بدن حیوانات یا پرنده ها و سایر حشرات پخش می شوند.
کاشت کشاورزی: آنها از طریق انسانها برای مقاصد تجاری یا استفاده شخصی ذخیره یا ادر مزارع، گلخانه ها و باغچه کاشته می شوند.
از کجا بذر مرغوب بخریم
برای خرید بذر باید چند نکته را مد نظر قرار دهید:
بذرها تازه باشند، بذرها به مرور قوه نامیه خود را از دست می دهند پس مهم ترین شرط برای کیفیت بذر، تازگی آن می باشد البته با با نگاهداری در دمای 4 الی 8 درجه سانتی گراد درجه می توان آنها را تازه نگاه داشت.
بذرها به بلوغ رسیده باشند: بذرها باید در زمان مناسب بذرگیری شوند، چنانچه زودتر از موعد بذرگیری شود آنها به بلوغ نرسیده و جنین داخل آن تشکیل نمی شود
از شرکتهای معتبر خرید بذر انجام دهید. شما به عنوان مصرف کننده خانگی، تولید کننده تجاری باید بذری سالم و با کیفیت تهیه کنید.آنها را می توانید از شرکتهای معتبری که در دنیا  فعالیت می کنند تهیه کنید، این شرکتها اعم از پن آمریکن، تاکی، بناری آلمان، گلداسمیت که همان سینجنتا می باشد، شرکت همزادن هلند، فلورانوا انگلستان، سایر شرکتها مطرح شرقی در تایلند که بذرهای گرمسیری تولید می کنند به دلیل تحریم های ما بین با کشور ما  قادر به فروش در کشور عزیزمان نیستند لذا آنها را می توانید از خود ایران توسط واسطه ها دریافت کنید. شرکت بذرکو در زمینه خرید بذر بصورت خرده فروشی و عمده فروشی فعالیت دارد. این سایت در شاخه های مختلف گیاهی این بذرها را موجود و به خریداران عرضه می نماید.

جوانه زنی بذرها
بذرها طبق شرایط درست و استاندارد قادر به جوانه زنی هستند. حتی اگر شما قادر به تهیه بهترین بذر موجود شوید، اگر شرایط درست برای جوانه زنی را مهیا نکنید بذرها قادر به سبز شدن نخواهند بود در زیر ما موارد لازم برای جوانه زنی بذرها را عنوان می کنیم.
دما: دما از مهم ترین قسمتهای تشکیل دهنده جوانه بذر می باشد بهترین و استانداردترین دمای لازم برای جوانه زنی بذرها بین 20 الی 30 درجه سانتی گراد می باشد این شرایط و اعداد با توجه به گیاه متغیر می باشد بطور مثال در گلها معمولا" با دمای 24 درجه سانتی گراد ، دمای ایده آل را خواهید داشت یا در کاکتوس ها دمای 26 درجه یک دمای مطلوب می باشد.
رطوبت: بعد از دما، رطوبت لازم یکی از شرایط مهم برای جوانه زنی بذرها می باشد، رطوبت زیاد باعث بوجود آمدن شرایط بهتر در تسریع جوانه زنی و تحریک بذر برای جوانه زنی خواهد شد.
نور: نور یه عنوان یکی از ارکان دیگر در برخی از بذرها شرایط مهمی را ایفا می کند، خصوصا در گیاهانی همچون کاکتوس ها بهتر است انها را روی بستر کاشت پخش نمود و با مهیا کردن شرایط بالا، نور ملایم و ضعیف نیز به صورت مختصر روی آنها تابیده شود.
زمان لازم: بذرها با توجه به نوع گیاه، طبق زمان خاصی جوانه زنی می کنند. بذرهای همچون چمن ها خیلی سریع، بذرهایی همچون گلهای فصلی در طی 3 الی 7 روز، بذرهای همچون کاکتوس ها بین 3 الی 60 روز و بذرهایی همچون نخل ها و خانواده آنها با طول مدت 2 ماه پس به این نکته توجه داشته باشید. همچنین برخی از بذرها نیاز سرمادهی دارند که آن نیز خود یک مبحث تخصصی دیگر هست که به آن خواهیم پرداخت.
منبع: ایلنا

 

  • zakaria jahan
  • ۰
  • ۰

راهنمای خرید قطعات موبایل:

راهنمای خرید قطعات موبایل

راهنمای خرید قطعات موبایل

چند سالی هست که زندگی مدرن وابستگی شدیدی به تلفن همراه دارد. این وابستگی طوری شده که اگر گوشی موبایل شما گرفته شود با مشکلاتی اعم از دسترسی به اپلیکیشن­های بانکی، تماس­ها، پیامک­ها وسایر موارد همانند بازی­ها و سرگرمی مواجه خواهید شد. اما تا بحال فکر کردید اگر گوشی همراه شما خراب شود چکار خواهید کرد؟ یقینا خریدن گوشی موبایل جدید آخرین گزینه شما خواهد بود، اولین فکری که به ذهن شما خواهد رسید تعمیر قطعات موبایل و خرید قطعات موبایل جایگزین خواهد بود. چون ارزان ترین راه برای شما، تعویض قطعات موبایل می باشد.اما این روزها شاهد آن هستیم که خیلی از فروشندگان قطعات موبایل مبادرت به وارد کردن قطعه موبایل بی کیفیت از چین کنند. البته این را هم صادقانه عرض  می کنیم ما به هیچ وجه جنس اورجینال و اصلی اروپایی و آمریکایی نداریم، تمامی قطعات بطور یقین ساخت چین هستند اما آنها را می توان با تناسب گرید (نوع کیفیت کالا) تقسیم بندی کرد. گرید A از بهترین کیفیت لازم را برخوردار هست. اما یکی از دغد­ه­های کاربران انتخاب فروشگاه مناسب و صادق در این زمینه می باشد که بتواند به آن اطمینان کنند. برای خرید قطعات موبایل بصورت حضوری در تهران مراجعه با مراکز معروف یا نمایندگی های موبایل در مناطق مرکزی تهران اعم از پاساژ علاءالدین و .. و در شهرهای بزرگ نیز به همین روال مراجعه به مراکز فروش قطعات موبایل می­باشد، اما صرف هزینه حمل و نقل، خطر­های پیش رو، بیماری­ها، زمان باعث می­شود تا کاربران برای  خرید قطعات موبایل  با قیمت بهتر رو به سایت­های اینترنتی و خرید غیر حضوری برای خرید آن کنند. سایتی که مرجعی مورد اعتماد برای تمام مسائل مربوط به گوشی همراه، تبلت­ها باشد نیز در سایت­ها کمتر می باشد، اما به شخصه این موارد را در فروشگاه سی و سه پل دیدم این فروشگاه منبع خوبی برای خرید انواع لوازم جانبی و قطعات موبایل اعم از قطعات موبایل شیائومی، قطعات موبایل هواوی، قطعات موبایل سامسونگ و سایر برند­های معتبر می باشد.

قطعات موبایل شامل چه نوع قطعاتی هستند:

این قطعات در انواع مختلف  بصورت تخصصی تقسیم بندی می شوند که شامل تازچ ال سی دی گوشی موبایل، فریم ال سی دی، گلس تاچ، انواع گلس­ها، دوربین، شیشه دوربین، فلت داخلی، فلت ال سی دی، کانکتور سیم کارت، قلم ها، اسپیکر، دیوت­ها، انواع آسی سی و ... می باشد.

خب در بالا در مورد قطعات موبایل و راهنمای خرید آن صحبت کردیم اما الان قصد داریم یکی از بهترین برند­های بازار را معرفی کنیم و آن شرکت هواوی می­باشد و اینکه قطعات موبایل هواوی در بازار ایران چگونه است، آیا این قطعات از نظر فراوانی در بازار ایران پیدا می شود؟

 

قطعات موبایل هواوی:

قطعات موبایل هواوی قطعات موبایل هواوی

خلاصه ای ازبرنده هواوی به نقل از ویکی پدیا

«Huawei Technologies Co., Ltd. (/ˈhwɑːweɪ/ WHAH-way; Chinese: 华为; pinyin: About this soundHuáwéi) is a Chinese multinational technology company headquartered in Shenzhen, Guangdong. It designs, develops, and sells telecommunications equipment and consumer electronics

 

The company was founded in 1987 by Ren Zhengfei, a former Deputy Regimental Chief in the People's Liberation Army.[5] Initially focused on manufacturing phone switches, Huawei has expanded its business to include building telecommunications networks, providing operational and consulting services and equipment to enterprises inside and outside of China, and manufacturing communications devices for the consumer marketHuawei has over 194,000 employees as of December 2019

 

Huawei has deployed its products and services in more than 170 countries.[9] It overtook Ericsson in 2012 as the largest telecommunications equipment manufacturer in the world,[10] and overtook Apple in 2018 as the second-largest manufacturer of smartphones in the world, behind Samsung Electronics.[11] In 2018, Huawei reported that its annual revenue was US$108.5 billionIn July 2020, Huawei surpassed Samsung and Apple to become the top smartphone brand (in number of phones shipped) in the world for the first timeThis was primarily due to a drop in Samsung's global sales in the second quarter of 2020, owing to the impact of the COVID-19

 

Although successful internationally, Huawei has faced difficulties in some markets, due to claims of undue state support, links to the People's Liberation Army, and cybersecurity concerns—primarily from the United States government—that Huawei's infrastructure equipment may enable surveillance by the Chinese government.[16][17] With the development of 5G wireless networks, there have been calls from the U.S. and its allies to not do any kind of business with Huawei or other Chinese telecommunications companies such as ZTE] Huawei has argued that its products posed "no greater cybersecurity risk" than those of any other vendor and that there is no evidence of the U.S. espionage claims.[19] Questions regarding Huawei's ownership and control as well as concerns regarding the extent of state support also remain.[16] Huawei has also been accused of assisting in the surveillance and mass detention of Uyghurs in the Xinjiang re-education camps, which have resulted in sanctions by the United States Department of State Huawei tested facial recognition AI capable of recognizing ethnicity-specific features to alert government authorities to members of the ethnic group.»

 

قاب گوشی یکی ازلوازم جانبی با تقاضای زیاد:

قاب گوشی یکی ازلوازم جانبی با تقاضای زیاد

یکی از ضعف های گوشی های همراه شکننده بودن آنها می باشد. برای محافظت از این ضعف باید از  قاب گوشی  استفاده کنیم. یک مسئله خوب این است که این قاب ها و محافظ ها قیمتهای پایینی دارند و با هزینه کم می توان آنها را در انواع مدل ها و سبک و رنگ مورد نظر تهیه کرد.

قاب های گوشی بنا بر سلیقه و نیاز افراد دارای مدل های مختلفی هستند. این تنوع مدل ها بنا بر رنگ و حتی جنس و سختی بودن آنها تقسیم بندی شده. در این جا بعضی از آنها را ذکر می کنیم:

 

قاب ژله ای: این قاب تهیه شده از مواد شیمیائی بوده و دارای نوعی پلاستیک مقاوم در برابر حرارت است. این جنس باعث می شود تا وقتی گوشی رو دستتان می گیرید برایتان ساده شود. همچنین این قاب های ژله ای دارای انواع مختلفی هستند.

قاب گوشی محافظتی:

این گاردها از جنس پلی اورتان بوده و قسمت خارجی آن جنس پلی کربنات از نوع سخت شده هستند. جنس این قاب ها بسیار محکم و سخت می باشد و تا حد خیلی بیشتری نسبت به سایر قاب‌ها جلوی ضربه­های سخت را می­گیرد. این قاب گوشی برای افرادی که در مکان­های صنعتی مشغول به کار هستند مناسب می باشد.

قاب گوشی کیفی:

این قاب گوشی همانند کیف بوده. کاربری که آن را خریداری می­کند می­تواند جلو وعقب آن را بپوشاند. جنی این قاب­ها از جنس چرم بوده.

سایر قاب گوشی ها می­توان به قاب گوشی پوستی، سیلیکونی، بامپر نام برد که خرید قاب گوشی کلا" بنا بر سلیقه و انتخاب شما با تناسب به نوع کار و کاربری خودتان دارد.

منبع cornell.edu

 

  • zakaria jahan